Wikipedia:Penggabungan

Saka Wikipédia Jawa, bauwarna mardika basa Jawa
Loncat ke navigasi Loncat ke pencarian

Penggabungan lan pemindahan yaiku kawicaksanan Wikipedia kanggo ngembangaké utawa ngowahi artikel sing wis ana supaya luwih katata strukturé, rapi, apik lan wutuh. Penggabungan maksudé nggabungaké rong artikel utawa luwih sing isiné mèh padha. Pamindhahan maksudé ngganti judhul (irah-irahan) artikel dadi jeneng anyar mergané wis ana artikel sing isiné padha nanging judhulé ngemu dasanama utawa tembung sing padha artiné.


Panggabungan[besut sumber]

Alasan penggabungan[besut sumber]

Maksud utama saka panggabungan yaiku nggawé kontèks sing luwih trep. Yèn bahasan-bahasan sing ana dirasa luwih becik digabung jroning sawiji kontèks, mula bahasan kasebut bisa digabung dadi siji artikel.

Yèn panjenengan arep nggabung rong artikel dadi siji amarga artikel cendhak banget, satemah kurang informatif, tindakan nggabungaké bakal luwih wicaksana tinimbang mbusak. Mesthi waé , ngembangaké artikel luwih apik, ananging ora kabèh artikel gampang dikembangaké.

Tindakan penggabungan kudu tansah ninggalaké tandha redirect ing papan asalé. Nalika ngayahi penggabungan dadi siji, panjenengan manawa bakal ngrumangsani yèn informasi sing bakal digabungaké wis ana ing artikel tujuan. Kanthi mangkono panjenengan bisa langsung mènèhi tandha redirect waé, mangga pirsani katrangan ing ngisor iki.

Cara nggabungaké artikel[besut sumber]

  1. Buka artikel sumber(umpamané "Lionel Hutz")
  2. Ing pérangan dhuwur artikel, klik pilihan "sunting"
  3. Buka artikel tujuwan (umpamané "Karakter-karakter ing Kartun The Simpsons") Ing jendhéla liya (utawa browser tab, gumantung peramban panjenengan). Sunting uga pérangan iki.
  4. Blok, cut, lan paste isi artikel sumber menyang artikel tujuwan
  5. Blok lan kopi judhul artikel tujuwan
  6. Ing artikel sumber, ketik "#redirect [[NAMAARTIKEL]]" (tanpa tandha petik, Ganti NAMAARTIKEL nganggo jeneng artikel tujuwan)
  7. Ing pérangan ringkesan suntingan, tulisaké katrangan kaya: digabung menyang (PAGENAME)
  8. Simpan kaca sumber(sabanjuré kaca iki wis status digabungaké, lan saben diwaca bakal dialihaké menyang artikel tujuwan)
  9. Pencèt 'tedahaken rumiyin' ing artikel tujuwan
  10. Dandani artikel tujuwan nganti layouté konsisten
  11. Ing pérangan ringkesan suntingan ketik kalimat kaya: digabung menyang ARTIKELSUMBER
  12. Simpan artikel tujuwan. Wigatèkaké yèn artikel iki ora bakal nduwèni sajarah panyuntingan artikel sumber, (katrangan iki ana ing artikel sumber)
  13. Anakaké pangujian ulang kanggo mesthèkaké penggabungan wis sampurna. Panjenengan kudu yakin bener-bener yèn artikel sumber wis dialihaké menyang artikel tujuwan nalika mbuka artikel sumber.

Ringkesan[besut sumber]

Jika cara di atas terlihat bertele-tele, cara ini mungkin lebih ringkas.

  1. Buka artikel sumber dan tujuan di dua jendela sekaligus.
  2. Cut/paste isi artikel sumber ke artikel tujuan
  3. Ketik "#redirect [[PAGENAME]]" di artikel sumber
  4. Perbaiki tataletak artikel tujuan sampai terlihat sempurna dan Lihat pratayang.
  5. Seimpan keduanya, dan jangan lupa membuat keterangan pengeditan.

Jika penggabungan gagal[besut sumber]

Jika mungkin di suatu saat anda tidak bisa melakukan penggabungan, atau penggabungan dirasa akan menimbulkan kontroversi, bukalah Wikipedia:Artikel ganda dan laporkan.

Pengalihan[besut sumber]

Alasan pengalihan[besut sumber]

Yang paling sering terjadi adalah karena alasan kesalahan eja. Misalnya, Grafitty dialihkan ke Grafiti. Bagaimanapun kesalahan eja adalah hal yang wajar terjadi. Jadi, jika anda ragu apakah pengalihan akan berguna, lakukan (atau pertahankan salah satunya).

Alasan lain adalah jika anda ingin menggabungkan artikel (telah dijelaskan di atas).

Cara mengalihkan halaman[besut sumber]

  1. Pergi ke bagian yang dianggap '"salah nama"' yang mungkin saja sebenarnya tidak ada
  2. Klik Sunting
  3. Ketik "#redirect [[PAGENAME]]", PAGENAME adalah nama artikel yang seharusnya
  4. Simpan

Pemindahan atau penggantian nama[besut sumber]

Alasan pemindahan[besut sumber]

Di Wikipedia, biasanya pengguna bisa mengubah nama suatu artikel. Hal ini bisa pula disebut "pemindahan" karena efeknya sama saja dengan pengubahan nama. Pengalihan akan secara otomatis terbuat dalam nama artikel yang lama sehingga link tersebut tetap bekerja. Setelah pemindahan dari nama artikel yang salah eja, anda mungkin akan perlu menghubungi administrator untuk menghapus pengalihan yang salah eja yang tertinggal, tapi hal ini tidak terlalu penting dan- siapa tahu- mungkin saja suatu saat akan berguna jika salah eja yang terjadi adalah sesuatu yang sudah sering terjadi.

Alasan yang paling lazim ialah bila nama sebuah halaman keliru dieja, atau keliru diberi huruf besar. Perbaikilah kesalahan-kesalahan tersebut.

Kadang-kadang anda mungkin merasa nama sebuah halaman tidak tepat karena alasan tertentu. Misalnya, "Napoleon" lebih tepat disebut sebagai "Napoleon I dari Perancis". Dalam hal ini, "redirect" akan lebih tepat. Kebanyakan orang tidak akan mencari Marie de Rabutin-Chantal, marquise de Sévigné, melainkan Mme de Sevigne.

Cara mengganti nama[besut sumber]

  1. Pergi ke halaman yang ingin Anda ganti namanya.
  2. Pada bagian atas layar, klik tab "pindahkan"
  3. Pada layar yang muncul, ketikkan nama yang diinginkan.
  4. Klik Pindahkan halaman.
  5. Akan terbentuk suatu pengalihan dari halaman lama ke halaman baru. Versi terdahulu halaman dipertahanan di halaman baru tersebut.

Jika pemindahan gagal[besut sumber]

Jangan pernah memindahkan atau mengganti nama suatu halaman dengan menyalin dan menempelkan isinya. Jika karena sesuatu hal Anda tidak dapat mengganti nama suatu halaman, atau jika Anda pikir suatu penggantian nama tersebut bersifat kontroversial, bicarakan dulu di Warung kopi.

Alasan utama kegagalan adalah karena suatu artikel telah ada pada tempat yang Anda tuju. Hal ini terutama kemungkinan terjadi jika telah ada riwayat pemindahan dari satu nama ke nama yang lain. Ini bisa diatasi oleh seorang pengurus setelah diskusi.

Jika suatu halaman ada, tapi hanya mengandung suatu pengalihan tanpa riwayat apapun, pemindahan tetap dapat dilakukan. MediaWiki mengenali ini sebagai suatu kasus khusus yang tidak akan menghapus informasi apapun jika dilakukan.

Delgenen uga[besut sumber]